امید انلاین + فروشگاه

درباره ی اندروید ، دانلود برنامه های جدید اندروید ، فروش گوشی های طرح ایفون و....هر چیزی درباره ی ایفون ،دانلود برنامه pc ، اطلاعات جدید و ......

امید انلاین + فروشگاه

درباره ی اندروید ، دانلود برنامه های جدید اندروید ، فروش گوشی های طرح ایفون و....هر چیزی درباره ی ایفون ،دانلود برنامه pc ، اطلاعات جدید و ......

فروش گوشی های طرح ایفون و.... فروش گوشی های طرح
دانلود برنامه های جدید اندروید .درباره ی مشخصات گوشی ایفون 6 - گوشی های ایفون - هر چیزی درباره ی ایفون
دانلود برنامه های جدید رایانه واطلاعات دیگر
در باره ی ناشر=دانشجوی مهندسی رشته کامپیوتر .

  • ۰
  • ۰
 
iphone-6-vs-iphone-5s

مقایسه آیفون ۶ با آیفون ۵ اس : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟

پس از معرفی دو گوشی جدید اپل به نام iPhone 6 و iPhone 6 Plus , نوبت مقایسه این نسل با نسل پیشین است . در ادامه شما را با تغییرات انجام شده آشنا می کنیم و اگر قصد دارید از iPhone 5s خود به iPhone 6 مهاجرت کنید بهتر است تفاوت های این دو را هم بدانید , پس با گجت نیوز همراه باشید .

۱. صفحه نمایش :

در ابتدا ما صفحه نمایشی ۳.۵ اینچی داشتیم , بعد از آن iPhone 5 را با۴ اینچ صفحه نمایش دیدیم و اکنون آخرین مدل iPhone , با صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی رونمایی شده است . اینک رزولوشن آیفون ۶ برابر است با ۱۳۳۴ * ۷۵۰ ( و iPhone 6 Plus رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ ) در حالی که رزولوشن iPhone 5 و ۵s برابر با ۵۴۰ * ۱۱۳۶ است . اپل گفته است که پیکسل های iPhone 6 حدود ۳۸% بیشتر از ۵S است و همچنین زاویه دید عریض تری دارد . ولی به نظر شما قابل مقایسه با کیفیت ۱۰۸۰p پرچم دارانی چون Samsung Galaxy S5 یا حتی کیفیت ۲K مدل های LG G3 و Samsung Galaxy Note 4 هست !؟

169439949b960bebf6ac9ac5ef25d5ad
۲. اندازه و ساخت :

اندازه صفحه از ۴ اینچ به ۴.۷ اینچ تغییر پیدا کرده , پس کمی بزرگ تر شده است . وقتی iPhone 5s معرفی شد , اندازه ی آن ۷.۶ * ۵۸.۶ * ۱۲۳.۸ میلی متر و با ۱۱۲ گرم وزن بود . با اینکه iPhone 6 بزرگ تر شده است ولی باید این نکته را در نظر داشت که نازکی این گوشی به ۶.۹ میلی متر رسیده است . طراحی لبه های خمیده ی این گوشی که شباهت زیادی به iPad Air و iPad Mini پیدا کرده است را هم باید در نظر گرفت . دکمه های نصب شده در اطراف گوشی هم تازگی خاصی دارد , با توجه به این نکته که دکمه ی پاور( On/Off ) از بالا به کنار گوشی تغییر مکان داده است . البته Lightning connector و headphone jack هنوز در جای همیشگی خود , زیر گوشی , هستند . امیدواریم بدنه ی آلومینیومی و پوشش سخت شیشه ای صفحه نمایش ( از جنس یاقوت کبود نیست ) باعث شود میزان خراشیده شدن گوشی کاهش پیدا کند .

iphone-6-vs-iphone-5s-003

۳. کارایی و ویژگی ها :

در حالیکه بیشتر اسمارت فون های اندرویدی و ویندوز فونی تراز اول از تراشه NFC استفاده می کنند , اپل هم تصمیم به استفاده از این چیپ برای سیستم پرداخت الکترونیکی خود یعنی Apple Pay کرده است . iOS 8 هم که مطمئنا با ویژگی های جدید و بهبود یافته ای از افزونه ها , HEALTH App و . . . روی iPhone 6 نصب شده است . با توجه به این که در طول این چند روز مشخصاتی از آیفون ۶ به بیرون درز کرده بود , اپل خیلی هم نتوانست ما را غافلگیر کند . سال پیش , iPhone 5s اولین گوشی اپل بود که با پردازنده ی ۶۴ بیتی A7 کار می کرد . اینک iPhone 6 از نسل جدیدتر این پردازشگر یعنی A8 استفاده می کند که مسلما کارایی آن را بالاتر و مدیریت کارکرد باتری را بهبود می بخشد . همانند iPhone 5s , آیفون ۶ هم از یک کمک پردازنده ولی جدیدتر از M7 با نام M8 در کنار پردازنده اصلی استفاده می کند و مسئولیت پردازش برنامه HealthKit در iOS 8 را برعهده دارد . یک از ویژگی های جدید M8 این است که می تواند فرق بین دویدن یا سواره بودن شما را تشخیص دهد به اضافه ی آنکه پردازش فشار سنج را هم انجام می دهد . یکی از ویژگی هایی که در نسل های قبل پشتیبانی نمی شد , وجود WiFi 802.11ac بود که اکنون می توان آن را در iPhone 6 دید . همانطور که در جریان هستید , این بار از حافظه داخلی ۳۲ گیگ خبری نیست و آیفون ۶ فقط دارای یکی از انواع  ۱۶ , ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه خواهد بود .

۴. باتری

iphone-6-vs-iphone-5s-1

مسلما با اندازه صفحه نمایش ۴.۷ اینچی , اپل باید iPhone 6 خود را از لحاظ مدت کارکرد باتری قوی تر کند ! اپل گفته که همانند iPhone 5s می توانید حدود ۱۰ ساعت به طور مداوم تماس از نسل LTE داشته باشید .

۵. دوربین

یکی از جنبه های خاص iPhone 5s , دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی با پوشش یاقوتی و نسبت دیافراگم f/2.2 آن به همراه فلاش دوگانه بود . همان دوربین ۸ مگاپیکسلی روی ۶ iPhone قرار دارد و از ویژگی جدید ” Focus pixels ” استفاده می کند که باعث انجام پردازشی روی عکس می شود که میزان نویز را کاهش می دهد و به فوکوس اتوماتیک سرعت می بخشد .

iphone-6-and-iphone-6-plus-hands-on-gadgetnews.ir-7

روی iPhone 6 از تکنولوژی Image stabilisation استفاده می شود ولی روی iPhone 6 Plus از نوع Optical آن سوار شده

است . در هر دو مدل از iPhone 6 فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p در ۳۰fps و ۶۰fps به همراه حالت slow-mo انجام می گیرد

. از دیگر موارد قابل اشاره , حالت FaceTime HD می باشد که با تشخیص چهره , %۸۱ تصویر را روشن تر می نماید . این

دو گوشی همچنین burst selfie که محبوب همه هست هم داراست .

جدول مقایسه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس با آیفون ۵S :

برای دیدن عکس به صورت بزرگ روی عکس کلیک کنید!!!

iphone-6-iphone-6-plus-vs-iphone-5s

منبع : T3.Com

Apple iPhone 6 vs Apple iPhone 5s: What's changed?

  • ۹۳/۱۱/۱۵
  • امید تیموری

iPhone 5S iphone 6

مقایسه iphone 6 و iphone 6 plus

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی